Основні зміни 2016 ~ U-Tax Blog

пʼятниця, 12 серпня 2016 р.

Основні зміни 2016



Нижче пропонується короткий огляд основних змін у податковому законодавстві, які діють з початку 2016 року.

Податок на прибуток

- Повернення до квартального звітного періоду. Річний звітний період залишається тільки для окремих сільськогосподарських виробників і платників з виручкою за попередній рік не більше 20 млн. грн.

- Скасовано щомісячні авансові внески. Податок платиться після подання відповідних податкових декларацій. Однак, один авансовий внесок у 2016 році все-таки треба буде сплатити. Зокрема, до кінця четвертого кварталу потрібно буде сплатити авансовий внесок у розмірі 2/9 податку, розрахованого за результатами трьох кварталів 2016 року (такий собі аналог 11 місячного податкового періоду, який існував декілька років тому).

Податок на доходи фізичних осіб

 - Скасована прогресивна ставка (15/20%). Замість неї застосовується єдина ставка 18%.

 - Змінено порядок сплати авансових внесків для фізичних осіб-підприємців, які перебувають на загальній системі оподаткування. Базою для розрахунку авансових внесків тепер є не попередній рік, а попередній квартал. Більш того, більше не потрібна сплата авансового внеску за четвертий квартал.

Єдиний соціальний внесок (ЄСВ)

- Скасовано 3,6% ЄСВ, який утримувався з доходів працівників.

- Істотно знижена ставка ЄСВ для роботодавців: з 36,76 - 49,7% до 22%.

- Збільшена максимальна сума доходу, оподатковуваного ЄСВ, з 17 до 25 прожиткових мінімумів (36 250 грн. станом на серпень 2016 року).

ПДВ

- Скасовано таку підставу для анулювання реєстрації платника ПДВ, як запис у відповідному  державному реєстрі про відсутність платника за місцезнаходження.

- Змінено порядок визначення бази оподаткування для товарів/послуг власного виробництва. Якщо раніше база оподаткування таких товарів/послуг не повинна бути нижче собівартості, то тепер - не нижче за звичайні ціни.

- Уточнено порядок оподаткування операцій банків та інших фінансових установ з реалізації заставного майна. У незалежності від того, чи звернуто стягнення на майно платника, чи неплатника ПДВ, застосовується «маржинальна» схема. Оподаткуванню підлягає лише позитивна різниця між ціною реалізації такого майна і вартістю, за якою дане майно було отримано у власність банку або іншої фінансової установи в рахунок погашення зобов'язань боржника.

- Запроваджено штраф за помилки при заповненні податкових накладних (раніше існував тільки штраф за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних).

- Скасовано звільнення від ПДВ для операцій з експорту основної маси зернових та технічних культур. Останнє унеможливлювало бюджетне відшкодування за такими операціями, а отже, призводило до заниження цін на зернові та технічні культури при їхній закупівлі зернотрейдерами-експортерами.

- Значною мірою змінилася система бюджетного відшкодування. Якщо раніше існували загальна і автоматична (прискорена) системи бюджетного відшкодування, то тепер - лише одна система відшкодування. За новими правилами бюджетне відшкодування надається за результатами камеральної перевірки. Документальні перевірки теж можливі, але тільки в двох, прямо обумовлених в Податковому кодексі випадках. Зокрема, документальні перевірки можливі щодо:

1) раніше непідтверджених документальними перевірками сум бюджетного відшкодування за періоди до 1 липня 2015 року (початок повноцінного функціонування електронної системи адміністрування ПДВ) і

2) cум бюджетного відшкодування, сформованих за рахунок придбання до 1 січня 2016 року товарів/послуг у суб'єктів спеціального режиму оподаткування ПДВ сільськогосподарських виробників.

Нова система передбачає існування двох публічних реєстрів заяв про надання бюджетного відшкодування (реєстри доступні на сайті Державної фіскальної служби - http://sfs.gov.ua/diyalnist-/vidshkoduvannya-pdchv/povidomlennya-pro-reestri-zayav/240063.html).

Впроваджується правило, згідно з яким бюджетне відшкодування надається в хронологічному порядку відповідно до черговості внесення заяв до одного з реєстрів. Найбільш «загадковим» елементом нової системи є впровадження не одного, а двох реєстрів заяв про подання бюджетного відшкодування без визначення будь-якої пріоритетності отримання бюджетного відшкодування при включенні в той чи інший реєстр.

У перший реєстр потрапляють заяви платників, які відповідають визначеним Податковим кодексом критеріям. Дані критерії зовні дуже нагадують критерії, які раніше передбачалися для отримання бюджетного відшкодування в автоматичному режимі. У другій реєстру включаються заяви платників, які не відповідають згаданим критеріям.

- Встановлено чіткий 15 денний строк для проведення на підставі скарги покупця документальної позапланової перевірки продавця, який своєчасно не зареєстрував податкову накладну або допустив помилки в її обов'язкових реквізитах.

- Встановлено правило, згідно з яким несуттєві помилки в оформленні податкової накладної не є перешкодою для формування покупцем податкового кредиту.

 - Запроваджено обмеження щодо залишення в розпорядженні суб'єктів спеціального режиму оподаткування сільськогосподарських виробників сум ПДВ, що підлягають сплаті до бюджету. Якщо раніше вони отримували у вигляді непрямої субсидії в своє розпорядження 100% таких сум, то тепер вони вдовольняються тільки їхньою частиною. При здійсненні операцій із зерновими і технічними культурами суб'єкти спеціального режиму можуть використати 15% таких сум, при здійсненні тваринництва - 80% і при здійсненні інших операцій - 50%.

Єдиний податок

- Зменшений максимальний дозволений річний розмір виручки для платників третьої групи з 20 до 5 млн. грн.

- Підвищено ставки податку для платників третьої групи з 2% до 3% (для тих, хто додатково сплачує ПДВ) і з 4% до 5% (для тих, хто платником ПДВ не реєструвався).

- Скасовано вимогу щодо належного оформлення права користування/ власності на земельні ділянки для платників четвертої групи (сільськогосподарські виробники).

- Підвищено ставки податку для платників четвертої групи (сільськогосподарські виробники).

Адміністрування

- Удосконалено порядок погашення податкових зобов'язань за рахунок переплат з податків. Головні зміни стосуються можливості зарахування переплат по тому самому податку в автоматичному режимі (без подачі заяви платника податку), а також можливості використовувати заявлене бюджетне відшкодування ПДВ  для погашення зобов'язань за іншими податками.

Різне

- Впроваджується електронна система адміністрування акцизного податку при реалізації палива (з 1 березня 2016 року - в тестовому режимі і з 1 квітня 2016 - в повному режимі).

- Встановлено додатковий податок на нерухомість у річній сумі 25 000 грн. для власників квартир площею понад 300 м.кв. і будинків площею понад 500 м.кв.

- Змінено об'єкт оподаткування транспортним податком. Тепер обкладаються податком автомобілі не старше 5-ти років не залежно від їхнього робочого об'єму двигуна, а в залежності від їхньої вартості. Під оподаткування, зокрема, потрапляють автомобілі з вартістю понад 750 мінімальних заробітних плат (близько 1 млн. грн. станом на 2016 рік).

* - Фотографія з http://tbb.kic-innoenergy.com

Немає коментарів:

Дописати коментар